Az okostelefonoknak hála a mobilinternet ma már az életünk szerves része. Észre sem vesszük, de szinte minden tevékenységünket behálózza. Többnyire csak akkor szembesülünk a nélkülözhetetlenségével, ha valamilyen oknál fogva nem áll rendelkezésünkre. Ebben a cikkben megoldási javaslatokat gyűjtöttünk arra az esetre, ha gondok adódnának a telefonunk mobilinternet hozzáférésével.
Mit tehetünk, ha nem működik a mobilnet a telefonunkon?
Az alábbiakban összegyűjtöttük az esetek döntő többségében működő megoldásokat.
A “túl egyszerű” megoldások
Sokan azonnal elutasítják az olyan egyszerű megoldásokat, mint a telefonunk újraindítása, vagy a SIM kártya eltávolítása, majd ismételt behelyezése, mondván a probléma, ennél egészen biztosan nagyobb. Higgyétek el nekünk, az esetek döntő többségében csak egy ilyen egyszerű megoldás kell a problémák megoldásához, így mindig ezek legyenek az elsők, amelyekkel próbálkozunk.
Indítsuk újra a telefonunkat
Elsőre túl egyszerű megoldásnak tűnhet, azonban már rég elmúltak azok az idők, amikor az emberek éjszakára kikapcsolták a telefonjukat és így lehetőséget adtak a hardvernek és az operációs rendszernek is egy kis pihenésre, frissülésre. Könnyedén előfordulhat, hogy akár hónapokig sincs a készülékünk kikapcsolva, vagy újraindítva.
Ellenőrizzük, hogy tökéletesen érintkezik-e a SIM kártyánk
- Kapcsoljuk ki a telefonunkat, majd távolítsuk el a SIM kártyánkat.
- Várjunk legalább 30 mp-et, helyezzük vissza a kártyát, majd kapcsoljuk vissza a telefonunkat.
Biztosan nem aktív a Repülő üzemmód?
Könnyedén előfordulhat, hogy a telefonunk használata során véletlenül aktiváljuk a repülő üzemmódot. Ha a repülő üzemmód aktív, akkor a telefonunk minden vezeték nélküli funkciója kikapcsolásra kerül, így természetesen a mobilinternet sem fog működni.
Ez is érdekelhet: Repülő üzemmód androidon a teljes körű útmutató
Válasszuk ki a megfelelő hálózati módot
Előfordulhat, hogy a telefonunk egy frissítés során módosítja az alapértelmezett hálózati mód beállításainkat és például kizárólag a 4G kapcsolatot engedélyezi olyan területeken is, ahol az nem elérhető. Érdemes a hálózati mód választását a telefonunkra bízni, így mindig azt a módot fogja a telefonunk választani, amely a legjobb kapcsolatot biztosítja.
Android 8
- Nyissuk meg a telefonunkon a Beállítások menüt, majd érintsük meg a Kapcsolatok menüpontot.
- Válasszuk a Mobilhálózatok lehetőséget, majd érintsük meg a Hálózati mód pontot.
- Itt válasszuk az LTE/3G/2G (automatikus kapcsolódás) lehetőséget.
Hozzáférési pontok beállításainak visszaállítása
A hozzáférési pontok (APNs – Access Point Names) határozzák meg, milyen beállítások mellett kapcsolódik a telefonunk a mobilszolgáltatónk által biztosított mobilinternethez. Néhány esetben előfordulhat, hogy ezek a beállítások nem megfelelően frissülnek és megakadályozzák az internetkapcsolat létrejöttét. Ilyen esetben érdemes az alapbeállításokat visszaállítani.
Android 8
- Nyissuk meg a telefonunkon a Beállítások menüt, majd érintsük meg a Kapcsolatok menüpontot.
- Válasszuk a Mobilhálózatok lehetőséget, majd érintsük meg a Hozzáférési pontok neve sort.
- Érintsük meg a jobb felső sarokban a menü ikont, majd az Alapbeállítás visszaállítása gombot.
Engedélyezzük az iPv4/IPv6 APN protokollt
Az internet által világszerte összekötött több millió eszköz egy közös rendszer segítségével kommunikál, amit Internet Protocol-nak, röviden IP-nek nevezünk. Ebben a rendszerben az eszközök IP-címmel kerülnek beazonosításra, amely jelenleg negyedik generációját éli, innen ered a neve: IPv4.
Korábban ez az azonosítási mód kiválóan ellátta a feladatát, azonban a világháló előre nem látott ütemű növekedése következtében a hálózati szakemberek egyre több problémába ütköztek. Az egyik ilyen az, hogy nem elégséges a kiosztott címek mennyisége. Ennek megoldására dolgozták ki az IPv6-ot.
Az olyan eszközök számára amelyek támogatják, érdemes engedélyeznünk mindkét protokoll használatát.
- Nyissuk meg a telefonunkon a Beállítások menüt, majd érintsük meg a Kapcsolatok menüpontot.
- Válasszuk a Mobilhálózatok lehetőséget, majd érintsük meg a Hozzáférési pontok neve sort.
- Válasszuk a mobilszolgáltatónk nevével jelezett sort, majd görgessünk lefelé, amíg meg nem találjuk az APN protokollja sort.
- Ezt megérintve a felugró ablakban válasszuk az IPv4/IPv6 lehetőséget.
Adatforgalmi korlátozás
Mivel jelenleg a mobilinternet csomagok döntő többsége korlátozott a felhasználható adatforgalmazás terén, így gyakran előfordul, hogy a havi keretünket idő előtt felhasználjuk. Ha elfogyasztjuk a csomagunkban foglalt adatforgalmi keretet, a szolgáltatók nem szüntetik meg teljesen az internet hozzáférésünket, azonban az elérhető sávszélességet drasztikusan csökkentik. Olyannyira, hogy úgy tűnhet, nincs elérhető mobilinternetünk egyáltalán.
Ez is érdekelhet: Android adatforgalom korlátozás beállítása lépésről lépésre
Bár a szolgáltatók többnyire figyelmeztető üzeneteket küldenek, ha fogytán az adatforgalmi keretünk, a biztonság kedvéért mégis érdemes saját figyelmeztetést beállítanunk a telefonon.